Pääasiat tiivistettynä
Asioi 8.00-14.00 välisenä aikana, mikäli mahdollista. Steamin vaihtotarjoukset eivät yleensä toimi laisinkaan 15.00-21.00 välisenä aikana!
Pelaajamäärien hipoessa ennätyslukemia Steamin palvelimet eivät ole pysyneet kävijämäärien mukana, jonka vuoksi vaihtotarjousten lähettämisessä on ilmennyt viiveitä. Satunnaisesti vaihtotarjousta ei edes pääse lähettämään, sillä tavaraluettelo ei lataudu ollenkaan auki.
Suomen aikaa noin klo. 15-21 välillä Steamin palvelimet eivät yleensä ole päästäneet käyttäjien välisiä vaihtotarjouksia läpi, vaan vaihtotarjouksen hyväksyttyä tulee näkyviin alla oleva näkymä.

Asioi oikeaan aikaan
Tämän vuoksi suosittelemme asiointia aamupäivällä, kello 8-14 välissä. Tänä ajankohtana vaihtotarjoukset yleensä menevät läpi ja tavaraluettelot toimivat normaalisti, jolloin suurimmalta ruuhkaa välttyy.
Älä myöskään lähetä myyntitoimeksiantoa samasta esineestä uudelleen, sillä tämä vie sinut käsittelyjärjestyksessä uudestaan jonon viimeiseksi. Nopeiten saat vastauksen jättämällä esineestä myyntitoimeksiannon yhden kerran, sekä vastaamalla mahdollisimman nopeasti asiakaspalvelijoidemme yhteydenottoihin aamupäivällä.
Vaihtotarjousten toimintaa voi seurata esimerkiksi steamstat.us sivustolta, josta näkee onko “Player Inventories” -palvelin millaisessa tilassa.
“Steamin puoleisiin ongelmiin kukaan muu kuin Steam ei voi löytää ratkaisua, joten pyritään yhdessä toimimaan niissä puitteissa missä voimme yhdessä asiakkaidemme kanssa mahdollistaaksemme parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen haastavinakin aikoinakin.” – Asiakaspalvelupäälikkö
Palvelumme on ollut hyvin ruuhkaantunut juuri sen takia, että myyntitoimeksiantojen käsittely vie normaalia huomattavasti enemmän aikaa, sillä vaihtotarjouksia ei saada hyväksyttyä. Pahoittelemme aiheutunutta viivästystä asiakkaiden käsittelyssä.